keskiviikko 13. heinäkuuta 2011

Pidennysten pesua

Joku joskus halusi kommenttiboksissa tietää, että miten pesen nämä mun pidennykset. No, ei oo vaikeeta. Pesun teen aika harvoin, ehkä noin kerran kolmessa kuukaudessa. Siihen tarvitsee vain shampoon ja hoitoaineen, joista kumpikaan ei saa olla korjaava tai rakennepaikkaava. Kosteuttavat mömmöt sopii erinomaisesti. Mössöjen lisäksi tarvitset pyyhkeen ja vadin tai puhtaan lavuaarin ja tulpan. Hiuksiin jätettävä hoitoaine auttaa takkujen selvittämisessä.


Shampoo

Sitten vaan noin litra haaleeta vettä sinne vadin pohjalle ja messiin n. 1 rkl shampoota ja 2 rkl hoitsikkaa. Mun tapauksessa tehohoitoa, kun en omista ei-korjaavaa perushoitoainetta. Ja heitetään ne hiukset sinne veteen lillumaan pariksi minuutiksi (=mun tapauksessa puoleksi tunniksi:D).
Clip onien klipsit kannattaa laittaa kiinni, ettei tukka takerru klipseihin ja mene takkuun.

Tää oli siis ensimmäinen vaihe.

Seuraavana lillutan hiukset vielä sellasessa vedessä johon oon sekoittanut vain hoitoainetta. Paljon. Ja lopuksi kevyt huuhtelu viileällä vedellä. Mun kokemuksen mukaan pidennyksiä ei kannata huuhdella "kunnolla". Se on ihan hyvä, jos niihin jää vähän sitä hoitoaianetta ja liukkautta. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta mun mielestä ne ainakin jäävät sileämmät tuntuisiksi tällä taktiikalla.

Hoitoaineet

Huuhtelun jälkeen puristelen vedet hiuksista pois ja haron niitä varovasti, että menisivät kutakuinkin samaan suuntaan. Harjata tai kammata tässä vaiheessa EI SAA. Siitä tulee kamalaa jälkeä. Nimim. kokeiltu on. :D
Hiusten kannattaa antaa kuivua luonnollisesti ja yleensä pidän niitä pyyhkeen päällä osioittain.
Suihkuttelen niihin Bonacuren Moisture Kickiä (tai muumi selvitys-suihketta) ja lämpösuojan antavaa  muotoilunestettä. Sen jälkeen haron hiuksiin L'orealin silottavaa Liss Extreme.. hoitovoidetta.


Pesun jälkeen käytettävät mömmöt


En juurikaan muotoile pidennyksiäni, koska se lyhentää niiden käyttöikää radikaalisti. Kuitenkin pesun jälkeen hiukset on niin laineikkaat ja oudot, että pakko suoristaa niitä vähän raudalla. Tämä tosin vasta hiusten kuivuttua!
Jos kihartaisin niitä kerran viikossa ne menisivät ihan kamalaan kuntoon jo parissa kuukaudessa. Sen sain todeta aiempien pidennyksieni kanssa. Vaikka hiusten valmistaja kuinka touhottaisi siitä miten niitä saa muotoilla mielensä mukaan, niin ei. Mielummin pidän suorana ja käytän kauemmin, kuin menen ja vääntelen/suoristelen niitä joka päivä. :-)

Näin mä sen teen, saa korjata jos uskot tietäväsi paremmin kuin minä. : D

-Ansku

1 kommentti:

Lise kirjoitti...

Hei tää oli kiva postaus! Pidennykset on hankintalistalla heti kun vaan uskaltaisin tilata.. Mistä sun pidennykset on ja onko ne hyvää laatua?:)